24. heinäkuuta 2014

Kampaus ja meikki

Välillä olen ollut sitä mieltä, että ammattilainen tekee sekä kampaukseni että meikkini hääpäivänä, välillä taas olen itse halunnut tehdä molemmat. Nyt kallistun kuitenkin kultaiseen keskitiehen. Ammattilainen tekee kampauksen, kun taas minä teen meikin itse. Budjettia laadittaessa ajattelin tekeväni kummatkin itse, joten siinä menee alkuperäinen budjetti vähän yli. Morsiustyylin esikuvana minulla toimii kukas muukaan, kuin iki-ihana Marilyn Monroe. Tyyli on vaan ehkä vähän nykyaikaisemmaksi muutettu.

 kuva

Hiukset

Yksi syy, minkä takia olisin alun perin halunnut häitä lykätä, oli hiusten kasvattaminen. Jostain syystä minäkin olen aina ajatellut, että morsiamella pitäisi olla pitkät hiukset. Ja plaah. Kyseenalaistin oman ajatteluni, onneksi. Minulla ei ole koskaan ollut pitkiä hiuksia. Korkeimillaan hiukseni ovat ylettyneet olkapäille, ja vaikka minulla onkin hiustenkasvatusprosessi meneillään, en niitä yli olkapäiden aio kasvattaa. Häiden aikaan hiukseni ovat kuitenkin polkkapituiset, ja haluan ne kiharalle. Ei mitään hiuskoristeita, vaan pelkästään kiharat hiukset. Omistan kyllä itse kihartimen, mutta näin lyhyiden hiusten itse kihartaminen on hyvin hankalaa. Sen vuoksi menen tekemään kampauksen ammattilaiselle. Ja että kiharat varmasti pysyvät koko illan!

Olen muuten harkinnut vähän tummempaa hiusväriä häiden jälkeen. Ihan paria astetta nykyisestä, mutta kuitenkin. Häissä haluan kuitenkin olla blondi, sillä se väri tuntuu kaikkista eniten omalta. Silti välillä tuntuu, että olen jo sen verran vanha, että voin kyllä tästä platinanvaaleasta väristä luopua. Lisäksi tämän ylläpito on melko työlästä ja hiusta kuluttavaa.

Alla inspiraatiokuva täydellisistä kiharoista polkkatukalle, minulle vaan ilman tuota hiuskoristetta. Kuva on koneelta, enkä valitettavasti löytänyt lähdettä.


Meikki

Meikki on minulle aivan selvä juttu: punaiset huulet. Huulten lisäksi tietty kaunis ja virheetön iho (pidetään peukkuja pystyssä, että oma sekaihoni on hääpäivänä tässä kunnossa, käyn kyllä tarvittaessa kosmetologilla ennen) ja silmissä vähän väriä sekä kissamainen rajaus. Tuo on itseasiassa juhlameikkini aina muutenkin, ja punaisia huulia suosin ihan arkikäytössäkin kevyemmällä silmämeikillä. Usein ruskeasilmäiset blondit meikkaavat silmät tummiksi ja huulet vaaleiksi (esim. Britney ja Jessica Simpson), ja sitä tyyliä olen itsekin aiemmin suosinut. Jossain kohtaa kuitenkin aloin mieltämään kyseisen meikin omassa naamassa tunkkaiseksi ja tylsäksi. Aina ennen olin pitänyt punahuulimeikkiä liian rohkeana itselle, mutta annoin sille mahdollisuuden ja kokeilin. Onneksi, olin ihan myyty!

Päädyin tekemään meikin hääpäivänä itse. Osaan kyllä meikata hyvin. Olen aina tykännyt meikkaamisesta, ja viimeaikoina olen alkanut panostaa siihen eri tavalla. Olen katsellut Youtuben meikkitutorial-videoita ja lukenut meikkiblogeja. Lisäksi olen hankkinut uudet laadukkaat meikkivälineet ja pyrkinyt löytämään minulle täydellisiä ja laadukkaita meikkituotteita. Olen todennut, että suomalainen Lumene on oikein passeli merkki, ja suuri osa meikeistäni on Lumenea tänä päivänä. En usko, että näyttäisin itseltäni, jos joku muu minut meikkaisi. Senpä vuoksi teen meikin itse, ja niin teki muuten Cambridgen herttuatar Catherinekin hääpäivänään (tämä oli minulle oikeasti melkoinen yllätys!).

Alla inspiraatiokuva täydellisestä red lips -lookista. Keskitytään meikkiin, ei vaatetukseen :)


Parturi pitää siis kohta puoliin varata ja vielä on jotain meikkihankintoja tehtävänä, kuten täydellinen meikkivoide (tämän ostan vasta vähän ennen häitä, jotta sävy on varmasti oikea), täydellinen luomiväri ja irtoripset. Ripsenpidennyksiäkin harkitsin joskus, mutta en oikeastaan halua tuhlata rahaa niihin. Ei se mitään jos ne vaan laitettaisiin kerran, mutta se huolto... Rakennekynsiä en halua, koska ne ovat liian pitkät, sama pätee irtokynsiin. En ole tottunut pitkiin kynsiin, joten en sellaisia halua hääpäivänäkään. Geelikynsiä harkitsen vielä, mutta opiskelen sellaista alaa, jossa ei mitään tuollaisia kynsiä saisi olla. Saattaa siis hyvin olla, että laitan kynnet itse kotona. Katsotaan nyt mihin päädyn :)

4 kommenttia:

  1. Sinusta tulee varmasti kaunis morsian! Minä ihailen ihmisiä, jotka osaa/pystyy käyttämään voimakasta huulipunaa, itse en meinaan osaa. Nuo hiukset on myös ihanat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! En minäkään nuorempana ole voimakkaita huulipunia käyttänyt, ja alkuun se tuntuikin vähän vieraalta. Olen kuitenkin tottunut siihen jo niin, että punaiset huulet menee silloin tällöin ihan arkikäytössäkin :)

      Poista
  2. Tuo keskimmäinen lookki on todella makee!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin onkin! Omalle kohdalle vaihtaisin siitä vaan silmämeikin hieman lämpimämmän sävyiseksi :)

      Poista

Kiitos kommentistasi <3